Kamis, 30 Januari 2014

Tentera lelaki German memiliki payudara

Tentara Jerman (Foto: Metro)
Tentera Jerman (Foto: Metro)
BERLINTentera Jerman sepertinya harus mencari kaedah latihan yang berbeda untuk tenteranya setelah beberapa tentera lelaki diketahui mempunyai payudara. Payudara tersebut tumbuh kerana dada dari tentera seringkali tertekan oleh gagang senapang saat latihan.

Para tentera itu mengalami sebuah kelainan bernama gynecomastia yang menyebabkan perkembangan kelenjar payudara pada lelaki. Uniknya lagi, para tentera lelaki tersebut hanya memiliki payudara hanya pada dada sebelah kirinya. Hal itu terjadi kerana para tentera menekan gagang senjata mereka hanya ke dada bahagian kirinya saja.

Tentera Jerman yang memiliki payudara tersebut berasal dari pasukan elit Wachbataillon. Sekitar 75 persen anggota pasukan elit tersebut diketahui memiliki payudara di dada kirinya.

“Ada hubungan yang signifikan antara cara mereka melakukan latihan dengan perkembangan payudara di dada bagian kiri para tentera lelaki,” ujar peneliti yang memeriksa tentera tersebut Profesor Bjorn Krapohl, seperti dikutip Metro, Khamis (24/1/2013).

“Saya sarankan  tentera jerman untuk mengubah metode latihannya. Tekanan gagang senapang secara terus menerus pada dada kiri merupakan penyebab utama tumbuhnya payudara,” tambahnya.

Tentera Jerman sendiri menyatakan, pihaknya sedang melakukan pemeriksaan terhadap para tentera yang ditumbuhi oleh payudara. Mereka pun memberikan perawatan medis kepada para tentera yang mengalami kelainan tersebut.(faj

Tidak ada komentar:

Posting Komentar